آشنایی با انواع مدل کابینت از نظر جنس و قیمت

آشپزخانه هر خانه یکی از مهمترین مکان های آن خانه برای خانم ها می باشد. و شاید مهمترین بخش و تجهیزات آشپزخانه هم کابینت های آن می باشد که دکوراسیون اصلی آشپزخانه به حساب میاد.

کابینت ها جنس های مختلفی دارد که از مهمترین آنها میتوان به کابینت های pvc ، کابینت های فلزی ، کابینت های تمام چوب و کابینت های mdf اشاره کرد.
هر کدام از این جنس ها و مدل های کابینت معایب و محاسنی دارند که معمولا با توجه نوع رنگ ، کیفیت و قیمت مورد انتخاب خانواده قرار میگیرند.

متراژ و کوچک یا بزرگ بودن خانه و آشپزخانه در انتخاب کابینت نقش مهمی دارد.
تنوع جنس و رنگ در کابینت ها باعث شده که هر کس طبق سلیقه خود بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.
جالب است بدانید که نسل کابینت های فلزی تقریبا منقرض شده است و تقریبا کمتر کسی از کابینت های فلزی استفاده میکند ، اما کابینت های تمام چوب و کابینت mdf در حال حاضر استفاده بیشتری دارند.

در ادامه این مطلب ما معایب و مزایای انواع کابینت ها رو براتون توضیح خواهیم داد.

کابینت فلزی :

کابینت های فلزی معمولا بعد از مدتی رنگ شان می رود و نیاز به رنگ آمیزی مجدد دارند. یکی از بزرگ ترین مشکلات این کابینت ها هم زنگ زدگی آن ها در مواجهه با رطوبت است در ضمن باز و بسته کردن درب کابینت های فلزی سر و صدای زیادی ایجاد می کند و به همین دلیل این کابینت ها طرفداران زیادی ندارند. تنها مزیت این کابینت ها قیمت ارزان آن ها است.

کابینت pvc :

مهمترین نقص کابینت های PVC در برابر کابینت های چوبی، مصنوعی بودن آنها و آسیب رسانی آنها به محیط زیست به دلیل تجزیه ناپذیری شان است. ورق های پی وی سی دارای طرح ها ورنگ های متنوعی هستند و نیازی به رنگ آمیزی ندارند. نگهداری کابینت پی وی سی به مراتب ساده تر از کابینت چوبی است. ساخت و نصب آنها در مقایسه با کابینت چوبی ساده تر و کم هزینه تر است.

کابینت تمام چوب :

این کابینت ها بسیار زیبا و پر جزییات هستند و از معایب آن ها تنها می توان به قیمت بسیار بالای آن ها اشاره کرد و البته مدت زمان زیاد برای آماده سازی و نصب آن ها.

کابینت mdf :

این ترکیب در برابر رطوبت هوا مقاوم است و آسیب زیادی نمی‌بیند و به همین علت کاربرد آن در محیط آشپزخانه که هنگام آشپزی رطوبتش بالا می‌رود، منطقی و مناسب به نظر می‌رسد. علاوه بر ساخت کابینت، از این ترکیب در ساخت مبلمان، میز و صندلی، دکور و کف‌سازی اتاق‌ها نیز استفاده می‌شود. ام‌دی‌اف در برابر حرارت فوق‌العاده مقاوم و عایقی مناسب در برابر صدا است.

با خواندن این مطلب آشنایی کمی با انواع کابینت ها از نظر جنس ، قیمت ، معایب و مزایای آنها پیدا کردیم و امیدواریم مطلب فوق در انتخاب جنس و نوع مدل کابینت به شما کمک کرده باشد.